23 Haziran 2015 Salı

Bi Fincan Kahve, Bi Adet Kitap


Keyifli bir kitap okuma aktivitesini daha da keyifli kılan bir şey varsa o da okurken bir fincan kahve içmektir. Türk kahvesi olanından. Çifte kavrulmuş ve az şekerli olanından. Ihım neyse.
"Kahve mi? Yok ben çaykoliğim dostum\ya da şu içinde her şeyin ekstra olduğu kafam kadar bardakta fahiş fiyatlara satılan şeyi seviyorum diyorsanız, okurken "kahve" yerine o içeceğin ismini yerleştirin, ben kahve diyeceğim :)

Gün içinde rutin olarak belli bir saatte içtiğim kahvemi elbette kitap okuyarak şenlendiriyorum. Ama eğer benimle kahve içecek bir dostcuk varsa elbette karşısında kitap okuyarak saygısızlık yapmıyorum, yapmamda. 
Bugün de Teen Wolf'un yeni sezon bölümünü izleme heyecanı ile yanıp tutuşurken, bölümün sadece fragmanının olduğunu, bölümün Amerika'lardan buralara henüz teşrif etmediğini öğrenince büyük bir hayal kırıklığına uğradım. Bu moral bozukluğumu da Bi Fincan Kahve ve Bi Adet Kitap ikilisiyle geçirdim ve o anımı fotoğraflayarak en üste kondurdum.

Güzel şey kahve-kitap. Ama kitabın içinde aklını unutunca, soğuyan kahveyi içmek pek güzel değil...


Çifte kavrulmuş kahve olayını bilmeyenler için;

Çifte kavrulmuş türk kahvesi adı üstünde iki kez kavrulan kahvedir. Bir kez kavrulan ve tadına herkesin aşina olduğu 'açık' türk kahvesinden daha 'koyu', ve daha acıdır. Herkesin beğenmediği bir lezzeti olsa da kahve tiryakileri tarafından içilen, denememiş olanlar için de şiddetle önerilen bir aroması vardır. Eğer denemek isterseniz bir değişiklik yapıp kahvecinizden çifte kavrulmuşunuzu isteyebilirsiniz. Yapılış olarak açık türk kahvesinden farksızdır. Sadece köpüklü yapmak pek mümkün değildir.
Çifte kavrulmuşu "en lezzetlisinden" içmek isterseniz, eğer yolunuz düşerse İskenderun'da bulunan Tiamocosi adında ki kahveci dükkanından nefis çifte kavrulmuşunuzu kese kağıdı içinde nostaljik bir biçim de satın alabilirsiniz:)

Yazıyla ilgili herhangi bir görüşünüz var isa yorum bölümüne iliştirebilirsiniz.
Sorunuz var ise sayfanın altındaki iletişim bölümünden bana ulaşabilirsiniz!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

google-site-verification: googlecb64ffbd2229785a.html